13. heinäkuuta 2015

Scarecrow Nightmare DLC

Scarecrow saattaa olla jättiläinen mutta
Batmanilla on Batmobile. (drmgamecast.com)
Kolmeen osaan jaettu alunperin PS4:lle eksklusiivisenä mainostettu Scarecrow Nightmare-missions yllätti positiivisesti. Itse olen pisteyttänyt lisärin mielessäni jumbo-sijalle, koska Cranen myrkyissä vellominen ja Batmobilella kaahailu Gothamin pätkässä ei kuulostanut siltä että se eroaisi merkittävästi pääpelistä. No, väärässä olin. Sisältö yllätti mukavasti muuten niin vähän pomo-otteluita sisältäneessä Arkham Knight-pelissä. Lisäri varoittelee pelaajia "Korkean vaikeustason sisällöllä", mutta itselläni jokainen tehtävä meni laakista läpi (ja kerrottakoon että itse olen pelannut kaikki Arkham-pelit läpi Normal-vaikeustasolla).

Scared yet?
Scarecrown DLC tarjoaa kunnollisen pomomatsin variksenpelättiä vastaan Gotham Cityn kaduilla, jossa Fear Toxin-myrkyt ovat päässeet valloilleen. Scarecrow toimii tilanteen herrana kohoten pilvenpiirtäjämäisenä katujen ja talojen ylitse Arkham Asylumin tapaan. Kun Batman kiiruhtaa pelastamaan Gothamin, sen mitä nyt pelastettavissa on, heittää Scarecrow kapuloita Batmobilen rattaisiin tulipallojen ja esteiden muodoissa. Koetuksella on niin ajotaidot kuin Batmobilen kestävyys kun Batman ajaa kelloa vastaan.

Lopulta jokainen kolmesta tehtävästä huipentuu kohtaukseen, jossa Batmanilla on näytönpaikka, mahdollisuus pysäyttää Scarecrow. Tällöin Batmobilen aseet laulavat jättimäistä Scarecrow-hahmoa kohti kurmottaen välillä paikalle kutsuttuja Drone-tankkeja ynnä muita häiriötekijöitä. Aikarajoista huolimatta sisältö soljui eteenpäin varsin mukavasti eikä teennäiset aikarajat päässeet turhauttamaan. Munakkaiden räjähdysten ja Batmobilen vaimean murinan näyttävä ryminä vakuutti, vaikkakin kolme tehtävää tätä oli ihan tarpeeksi. Silti sisällön pariin kehtaa palata jatkossakin ja loppujen lopuksi fiilis oli hyvä, kun kolmas Scarecrow kaatui. Kyllä maistui!

Arvosana:
8/10

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti