25. kesäkuuta 2015

Sleepover at Gotham City

Vietettyäni yön viimeisimmässä Gotham Cityn rekonstruktiossa (pelissä Batman: Arkham Knight) täytyy sanoa että olen melko vakuuttunut. Erityisesti vaikuttivat sade- ja valoefektit yhdistettyinä hurjiin korkeuseroihin. Seuraavan sukupolven konsoli (PS4) pääsi siis vihdoin oikeuksiinsa. Lisäksi fakta, että pääpeli soljuu eteenpäin ilman lataustaukoja on soma, mutta ei välttämätön ominaisuus.

Itse pelimekaniikka on kokenut melkoisia muutoksia, toiset parempia kuin toiset. Kontrollit ovat hyvin samanlaiset kuin edellisissä peleissä, mutta kuitenkin merkittävästi erilaiset. Suurin osa entisistä toiminnoista löytyy edelleen mutta osa liikkeistä on hiukan kömpelömmin toteutettavisssa (esim. slide-liukutaklaus). Näppäimiä on myös entistä enemmän, joten alkuun pelaaja huomaa välillä miettivänsä että minkä näppäimen alta mikäkin toiminto löytyi. Kaiken kaikkiaan toiminta etenee pelissä nopeammin ja raivoisammin kuin edeltäjissään, mutta on taattua Arkham-laatua.

Pääsin jo hiukan ottamaan kontaktia Dual Play-mekaniikkaan Catwomanin kanssa, Riddlerin Batmobile-kilparatoihin ja Arkham Knightin joukkoihin. Kourassani on joukko lisätehtäviä ja muutamia on varmaan vielä jemmassakin ja päätarinaakin on vielä koluttavana aimo annos. Pelin päätähti on kuitenkin Gothamin kaupunki, jota tulen komppaamaan tarkemmin selvitettyäni pääpelin juonen. Mutta nyt aion hiljentyä hetkeksi blogini parissa, sillä pakenen Arkham Knightin Gotham Cityyn spoilereita karkuun.

"There's still work to be done here at Arkham Knight..."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti