Parhaan pelimekaniikan propsit putoavat Batman: Arkham-pelien FreeFlow-lähitaistelujärjestelmälle. Kun hektinen mutta responssiivinen FreeFlow naitettiin Arkham-pelien tiivistunnelmaisen Predator-hiiviskelyn rinnalle, syntyi hittipelien sarja nimeltä Batman: Arkham. Tällä tiellä Bat-pelit ovatkin kulkeneet siitä lähtien. Ja onpahan FreeFlown kelkkaan lähtenyt muitakin!
Arkham City ja FreeFlow (yetanotherreviewsite.com) |
Lyhyt Oppimäärä
Koskaan aikaisemmin ei ole lähitaistelu tuntunut yhtä notkealta, brutaalilta ja tekniseltä. Systeemi oli samaan aikaan yksinkertainen oppia mutta vaikea hallita täydellisesti. Se koukutti ja pahasti. Sen syvällisyys ja lukuisat lähestymistavat lähitaistelun kiemuroihin jaksavat hämmästyttää edelleen. Vaikuttivimman iskun tämä mekaniikka teki jo aikoinaan pelissä Batman: Arkham City. Pelissä oli neljä erilaista hahmoa, jotka käyttivät kukin FreeFlowta. Jokaiselle hahmolle oli määritelty omia erikoisliikkeitä, animaatioita, välineitä ja omat nopeus- ja voima-statsit. Olin myyty!
Talion ei örkkejä säästele. (forbes.com) |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti